AdOperations

Med ett dedikerat AdOps-team kan du få tid till annat. Låt våra specialister hantera dina annonskampanjer och se till att kampanjerna rullar på. Vi hanterar över 17 000 kampanjer varje år åt över 7000 företag. Utan att skryta kan vi säga att vi är experter på ad operation.

Det kan vara en utmaning att hantera en sajt i sig. Att dessutom lägga resurser på att driva trafik och optimera annonskampanjer med rätt budskap, spårning och optimering kan kännas som en omöjlighet. Den goda nyheten är att du kan känna dig trygg med att lämna över din kampanjhantering och adoperation till oss, vi vågar nästan säga oavsett vilka utmaningar och behov ni har idag. Vi är vana att hjälpa allt från mindre publicister till stora förlag med att optimera sina annonsflöden.

Vårt AdOps-team har lång erfarenhet av alla typer av onlineannonsering. Vi hanterar direktsålda kampanjer, öppen RTB, programmatic guaranteed och hanterar försäljning via privata marknadsplatser. Vi sköter processen från början till slut, och ser det som vår viktigaste uppgift att öka försäljningen och skapa effekt för både publicister och deras annonsörer.

Oavsett om du letar efter en tillfällig lösning, behöver hjälp med ett specifikt projekt eller är i behov av en långsiktig strategi för din annonshantering, så finns vi här för att hjälpa dig med din annonshantering. Vårt AdOps team blir en förlängning av din verksamhet och externa kollegor för att ge dig det resultat som du saknar idag

Så hjälper vi dig med AdOperations

  • Inventory Checks & Forecasting
  • Kampanjbokning
  • Rich Media & kreativa format
  • Utvärdering & optimering
  • Felsökning
  • Skärmdumpar
  • Rapportering

Vad innebär egentligen AdOps?

En AdOps-specialist är spindeln i nätet som ser till att den digitala annonseringen fungerar som den ska. Vi ser till att annonskampanjer startar igång i tid, med rätt material, spårning och strategi. Både på sajter via bannerannonser, men också i nyhetsbrev, i podcast eller i rörligt material som youtube eller andra kanaler som företag vill marknadsföra sig i.

Målet är att varje kampanj ska få största möjliga effekt. Nå rätt målgrupp vid rätt tillfälle med rätt budskap. Det vore såklart optimalt om alla annonser kunde bli synliga för samtliga användare, så man inte riskerar att förlora en potentiell kund på vägen, men med över en miljard webbplatser är det omöjligt. Därför är placeringen av annonser oerhört viktig, för att kunna rikta innehållet mot de användare som liknar dina kunder idag.

Hur fungerar AdOps?

Till en början hanterades annonshantering på samma sätt som för tidningar. Potentiella annonsörer arbetade direkt med säljare på webbplatser för att förhandla om annonsutrymme och priser. Idag görs fler och fler köpa via programmatiska plattformar, sk. rtb (real time bidding = realtidsköp). Ca 70 % av alla annonsköp sker på det sättet. Men, fortsatt finns en stor del kampanjer som hanteras via direktköp mellan publicister och säljare.

Genom automatisering har annonsörer möjlighet att bli synliga på fler webbplatser än vad ett helt marknadsföringsteam hade kunnat hantera på egen hand.

När behöver du ett externt AdOps team?

Oavsett om du är en mindre publicist eller ett etablerat förlag med ett stort team, kan det kännas lite läskigt att lägga ut hanteringen av annonshantering. Vi är medvetna om att detta kan vara ett stort steg för företag, därför är det extra viktigt för oss att jobba nära våra kunder, vi ser oss som en förlängd arm, eller ett extended team som finns där för att stötta er så ni kan få maximalt ut av varje kampanj.

Vi är ett dedikerat team med specialistkompetenser, vilket genererar i mindre sårbarhet. Istället för en medarbetare har du ett helt campaign management team bakom dig. Genom ett engagerat och transparent arbetssätt kommer du alltid vara uppdaterad med vad vi gör och varför – och det bästa av allt, du får en flexibel och skalbar modell som gör att du kan ta in rätt kompetens vid rätt behov.

Tillsammans kommer vi att arbeta för att effektivisera och optimera dina digitala intäkter för att skapa bättre lönsamhet. Vårt team sitter i Stockholm och Malmö, men vi arbetar med kunder med kontor över hela världen.

Känner du igen dig i ett eller flera av följande påstående?
Då kan det vara dags att ge vårt AdOps team en chans.

  • Du ligger under branschstandard när det gäller annonsintäkter
  • Att rekrytera den optimala kandidaten tar mer tid än vad du kan lägga på att starta en process
  • Du ser inte dig själv som AdOps expert
  • Komplexiteten i annonshantering blir för stor för dig att förstå
  • Din digitala affär är viktigt och behöver ha hög leveranssäkerhet
  • Du behöver fler specialistkompetenser än du har möjlighet att anställa

Vill du arbeta med ett team som är nördigt intresserade av adtech och annonsering? I en emellanåt rörig och turbulent bransch så står vi stadigt med båda fötterna på jorden. Det kan våra tusentals kampanjer intyga.

Frågor?
Hör av dig till mig!

Malin Serngard
Head of Ad Operation
malin@adelivery.se
072 050 39 55

Såhär har vi hjälpt andra